Met de tijd meegaan…

Soms zie je pas achteraf het thema van een winterperiode! De eerste winters stonden in het teken van ‘uitbreiding’ en ‘puntjes op de i’. Daarna de gîtes van/in Excellent Sarlat gebouwd en deze winter draaide om: met de tijd meegaan. Zo ouderwets als het klinkt (zeiden onze ouders het niet toen zij een mobiele telefoon kochten?) is het ook: Place de la Famille zit ‘eindelijk’ op Instagram en ook op & rond het terrein zijn er verschillende updates gemaakt.

Toen we starten met de Glamping, was een safaritent nog best uitzonderlijk. Nu we het achtste seizoen in gaan, is de succesformule van “slapen onder canvas met de luxe en het comfort van een huisje” op veel plaatsten te boeken. Hoe kunnen we ons daarbinnen profileren qua Unique Selling Points? Of ‘met de tijd mee’-gedacht: onze Unique BUYING Points: de vakantie WENSEN ipv het – aanbod !

safaritenten rond bbq plaats

We hielden in januari een enquête onder de vroeg-boekers voor komende zomer. Zij kozen voor onze Glamping vanwege (top 3:) de speelmogelijkheden voor de kids; het privé sanitair en ‘schoon/veilig/goed georganiseerd’. Veel lager scoort (tot mijn verbazing) ‘ontdekken van de Dordogne’. Bijna unaniem is de animo voor wekelijks enkele georganiseerde activiteiten voor de kinderen en een pubquiz voor ouders. Dus die heb ik deze winter in elkaar gedraaid. Wat heb ik toch een leuke baan!

Potentiële klanten die NIET voor onze Glamping kozen gaven desgevraagd aan een andere regio te kiezen, of dat ze naast ‘kindvriendelijk’ en ‘overzichtelijk’ meer gezellige Franse rommeligheid, accessoires en ‘laissez-faire’ zoeken.

Zoiets bijvoorbeeld? 😉

Oké, volgens deze 40 (potentiële) gasten is “de Dordogne” geen belangrijke keuze-factor. Kindvriendelijk en georganiseerd zijn dat wel: positief of juist negatief. Dus, we gaan de Dordogne meer promoten; laten zien dat ‘kindvriendelijk’ en ‘ouderproof’ elkaar hier niet uitsluiten en bovendien mag de organisatie terug Achter de schermen; meer lusten/ minder lasten voor de gasten. Voelt ook als ‘met de tijd meegaan’; van collectief “alles zo goed mogelijk willen regelen” naar “een minimum aan afspraken” en meer (individuele) vrijheid.

Dordogne: kastelen, tuinen en klimparken!

Qua inrichting gaan we voor een sterke thema uitstraling voor de vier nieuwe safari-lodgetenten. Sloop-hout en kleur, een loungebank met kussens en een glijbaantje (ja echt!) aan het terras van deze safari-FUN-tenten. Tent 5 t/m 8 gaan we volgend jaar (2020) juist ‘ZEN’ of ‘jungle’ inrichten, met een hangmat en eigen kruidentuintje… En het thema van tent 9 ? Daar broeden we nog even op…

Chris heeft loungebanken voor op het plein en ligbanken voor bij het zwembad gemaakt; haar terras en de schaduwconstructie vergroot zodat de windvangende struiken nu binnen het hekwerk vallen… wat een andere sfeer! Ik verheug me er op, om zonnige foto’s te maken en te delen. Ik krijg er lol in, al begon ik schoorvoetend aan een Instagram account en ‘meer variatie’ op Facebook. Al doende leert men, en ontstaan er nieuwe ideeën.

Foto route in Sarlat via Instagram

Zo hebben we dit voorjaar aan de stadspeurtochten van Sarlat en Salignac een FOTO-route toegevoegd, die gasten via Instagram kunnen openen/ volgen. En een géocache-route uitgezet op de app ‘géocaching’, in het bos achter ons terrein. Waar ik dan weer verslag van doe op Instagram ;). Ik hoop deze zomer veel reacties, tips en nog meer ideeën te krijgen. Aan de WIFI op het terrein mag het niet liggen want ook die heeft deze winter een update gehad !

Dit ‘tussenseizoen’ stond dus in het teken van vernieuwing & modernisering van website, social media, speurtochten, tenten en meubels. En ik heb honderden uren gestudeerd, ben bijna op de helft van mijn Franse makelaars-opleiding! Maar daarover meer in een andere blog…

Dit is geen vogelhuisje, dit is een géocache!